Управление эффективностью
Европейские банки считают, что Business Intelligence – это важно

Европейские банки считают, что Business Intelligence – это важно

SAP проспонсировал исследование (загрузить) European Financial Management & Marketing Association (EFMA), которое выяснило, что основным фокусом в ИТ для европейских банков, возможно, станут технологии Business Intelligence.

Для Microsoft это хорошие новости. Идите к нам. У нас много чего есть 🙂 и еще больше будет (см., например, демо портала, интегрированного с CRM).

Key findings on customer information systems include:

  • Whereas easy access to data on customer transactions, satisfaction and attitudes is a reality for only 23 percent of EMEA banks today, 88 percent of the banks intend to reach that level of data quality by 2009.
  • One-third of EMEA banks analyze customer data on an ad-hoc basis.
  • Only 11 percent have a regular and consistent data mining process.
  • Eighty-nine percent intend to gather data by customer segment that covers either all customer-relevant data or only some key parts such as complaints, sales visits and invoicing.

“In an even more mature market, organic growth can be pursued only with the support of a more structured business intelligence process allowing banks to reach an appropriate level of information quality essential to have a deeper understanding of customer segments,” said Daniele Bonfanti, program manager at Financial Insights, EMEA. “Banks need to transform data collection and analysis in a highly flexible process to be able to really support the business decisions and initiatives and, more importantly, the need to move away from a business intelligence approach that is often too late, too slow, too rigid.”

Additional key findings include:

  • Growth strategies to drive profits: An overwhelming number of banks (75 percent) favored growth over cost-cutting as their primary business strategy.
  • Greater efforts to speed up response times: Sixty-one percent of survey participants expect to offer differentiated products and service propositions based on validated customer need by 2009, up from 12 percent today.
  • Constraints with current IT systems: More than one-third of banks report constraints to their IT systems in achieving their strategic goals. In three years, 98 percent of these banks expect IT to support their business strategies, as well as provide competitive advantages.

  

Quote

EFMA -SAP

1 thought on “Европейские банки считают, что Business Intelligence – это важно

    • Author gravatar

      Интересно, а что про все это думают такие банки как ММБ:
       
      IT-Daily 6-04-06:
       
      "В четверг, 6 апреля, компания «Ланит» объявила о том, что завершила внедрение ERP-системы Microsoft Axapta в Международном московском банке (ММБ).
      Напомним, к реализации этого проекта IT-компания приступила в конце весны прошлого года. Работы по нему предполагали автоматизацию таких бизнес-процессов заказчика, как управление снабжением, управление запасами и складской учет, бухгалтерский учет хозяйственных операций в соответствии с требованиями ЦБ РФ, налоговый учет, расчеты с контрагентами, учет основных средств. Кроме того, как и предполагалось изначально, была произведена интеграция Microsoft Axapta с уже существующими информационными системами банка: банковской системой MIDAS, системой бюджетного планирования Hyperion Planning (ранее «Ланит» участвовал и в ее внедрении), системой документооборота Lotus Notes, а также системой кадрового учета AiT.
      Как рассказали IT-daily в «Ланите», к настоящему времени с помощь Axapta создано 40 конкурентных рабочих мест.
      Интересно, как они из этого зоопарка извлекают данные для поддержки принятия своих решений? 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.