Sunday, August 25, 2019

Microsoft нужен новый бренд вместо Windows Phone

27/05/2010 Автор: mkozloff · View Comments · 69 views · Сохранить ·

Позавчерашние объявления о реорганизации в Microsoft Entertainment and Devices заставило задуматься о том, что же может помочь агонизирующему мобильному бизнесу:

chart-of-the-day-smartphone-platform-share-2006-2009

И здесь я могу только согласиться с мнением Matt Asay, что нужно менять не руководство, а бренд, включая отказ от использования Windows в названии продукта:

Windows is a powerful brand. But it’s also a brand that screams "20th century."

Windows isn’t a brand that speaks to consumers.

Microsoft knows how to rebrand. Look at Bing, which has been gaining market share since it distanced itself from Microsoft’s more traditional branding. The Xbox, too, has been a hit, in part because of its emphasis on "Xbox," not "Microsoft."

Microsoft is a strong company that makes great technology. But its branding is somewhat stale. To get an edge in mobile, the company should dump "Windows" and embrace something edgier. Something more like Bing.

А вы что думаете, может еще что-то помочь Windows Mobile?

blog comments powered by Disqus
©1999-2010, Михаил Козлов · Работает на WordPress · Войти